Charanzaova Miamis vasall

Por Henrik Hernandez

 

Den tjeckiska vice ordföranden för EU-kommissionen, DitaCharanzova talade inför Europeiska Parlament och kräver att EU ska stoppa allt samarbete med Kuba. Med falska argument Made in Miami och personer som Orlando Gutiérrez Boronaut, som i sitt antikubanska korståg avser att bilda en internationell koalition mot Kubas folk.

 

Som Miamis vasall strävar Charazova kanske efter att ha en position i den koloniala administrationen, som Miami och Washington har för avsikt att påtvinga oss på Kuba.

 

Det verkar som att Charanzova behöver européer ska lära sig att känna henne, eftersom jag, som medborgare i Europeiska unionen, har lärt mig om hennes fysiska och politiska existens genom hennes lögnaktiga tal mot mitt hemland. Ord som lät i mina öron, som kulor som sköts in i hjärtat på varje värdig kuban.

 

Jag tänker inte hänvisa till varje fras i hennes tal. Men jag vill göra det klart för henne och för andra, många som hon, att hon har rätt när hon sa att Kuba är "ett land som inte delar våra värderingar". Detta är sant, vi ljuger inte, vi manipulerar inte, vi är inte krigshökar, vi blandar oss inte i andra staters inre angelägenheter, vi är inte rasister, inte nazister eller fascister.

Charanzova representerar ett land och en regering som vill införa allmän och total kontroll till alla rysarna som har kommit och är bosatta västerländerna genom att låsa dem i koncentrationsläger på samma sätt som USA gjorde med japaner under II Världens krig. Självklart Charanzova, vi delar inte sådana värderingar.

 

Vi är ett kultiverad, ädelt, modigt, respektfullt nation. Vi står för respekt av staters suveränitet och oberoende och fredlig samexistens bland dem. Vi kommer aldrig att stå på sidan av orättvisor eller omoral i politisk förklädd.

 

Charanzova tillsammans med sina högerextrema anhängare kanske kommer att kunna uppnå sina mål att blokera EU samarbete med Kuba, men de kommer aldrig att kunna få oss på knä, vi är inte rädda för krigsförbrytare i fredstid. Denna dam är delaktig i den ekonomiska blockaden, kommersiell och finansiell mot Kuba, som är ett folkmord mot mitt folk.

 

Charanzova måste lära dig en gång för alla att vi är en nation av Fosterland eller Död!